Hieronta on yksi monista hoitomuodoista fysioterapiassa ja kuntoutuksessa. Hieronta rentouttaa lihaksia, lievittää kipuja ja parantaa lihasten kimmoisuutta ja liikkuvuutta sekä verenkiertoa ja aineenvaihduntaa. Hieronta antaa hyvänolontunteen ja lievittää stressiä. Hierontaotteiden voimakkuus ja tempo määräytyvät asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan. Kaikilla fysioterapeuteillamme on hyvät käden manuaaliset taidot, ja tarpeen vaatiessa kaikki osaavat ja voivat hieroa myös riittävän voimakkaasti. Hieronnan esikäsittelynä voidaan käyttää pintalämpöhoitoja.

Venyttelyllä parannetaan lihasten elastisuutta ja pituutta. Samalla lihasten toimintaa ja nivelten liikeratoja voidaan parantaa. Venytyksiä on erityyppisiä tavoitteista riippuen.

Nivelten mobilisoinnilla pyritään lisäämään nivelten liikkuvuutta. Esimerkiksi rintarangan alueen nivel-lukot voivat aiheuttaa lapaluiden väliin piston / puristuksen tunnetta, mikä voi säteillä myös kylkiin tai rintakehälle. Kylkiluuliitosten nikamalukot oireilevat usein sisäänhengittäessä.

- Neuraalikudoksen mobilisoinnissa vaikutetaan hermokudoksen dynamiikkaan liikuntaelimistön kivuttoNimien liikkeiden ja asentojen mahdollistamiseksi. Fysioterapeuttimme ovat käyneet neuraalikudoksen mobilisointiin erityiskoulutuksen.

• Jalkahoitoon... 30-11-2016

Hei Jalkahoitaja Tarja Pohjala / KORIAT VARPAAT  tekee jalkahoitoja  Fysioterapia Tuula Kallioniemen tiloissa sopimuksen mukaan. Tarjan tavoitat numerosta  040 768 9936

Lue lisää: Jalkahoitoon...